Tudtad-e?

Magyarországon a halmozottan sérült gyereket nevelő családok háromnegyede a létminimum alatt él

2015. március 23. 08:20 - civilutopia

 03_23.jpg

 

A többféle súlyos fogyatékossággal élő gyerekek családjai a legszegényebbek közé tartoznak. 
Az állandó ápolás és gondozás az év 365 napján 24 órás felügyeletet jelent, így az egyik szülő biztosan nem tud dolgozni, miközben a gyógyszerek, a segédeszközök és az utaztatás is nagy többletköltségekkel jár. Még a legmagasabb, kiemelt ápolási díj is csak 47 ezer forint, pedig az államnak az intézeti ellátás jóval több kiadást jelentene. A szülők azt szeretnék, ha munkaviszonynak ismernék el az otthoni gondozást. Nem kérnek sokat: minimálbért és családi adókedvezményt szeretnének.

16.jpg

Civil szervezetek a tudatos társadalomért!

Néhány, a témában aktív civil szervezet:

Lépjünk, hogy léphessenek 

Rehab Criticalmass

TASZ

 

Add tovább!

Úgy érzed, hogy erről a közérdekű információkról minél több embernek tudnia kéne? Akkor add tovább a kiválasztott üzenetet, légy részese te is a „Tudtad-e?” kampánynak!

 

nagycivilfutas_logo_5k.jpg

50 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtade.blog.hu/api/trackback/id/tr767292945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.23. 10:16:21

Halmozottan sérült gyerekeket nem lenne szabad megszülni.

A "gyereknek" úgyse lesz ÉLETE, az anya életét meg tönkre teszi, legtöbbször a család is rámegy a kalandra.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.23. 10:20:41

"A szülők azt szeretnék, ha munkaviszonynak ismernék el az otthoni gondozást."

Ha a terhessége alatt figyelmeztették, hogy baj lesz, és ennek ellenére szült, akkor SEMMIT nem kellene kapnia.

Ha orvosi műhiba miatt lett fogyatékos a gyerek, akkor meg tartsa el a gyereket meg a szülőt az orvos, meg a kórház, ahol megtörtént a dolog.

Az adófizetők pénzéből kizárólag akkor lenne szabad költeni erre, ha olyan fajta betegségről van szó, aminek nem lehetett volna elejét venni egy abortusszal, és az orvosok se hibáztak.

Netuddki. 2015.03.23. 10:49:55

Fideszes és empátia nem rokon értelmű fogalmak.

Ééééés igggen, voálá! Az első hozzászóló egy fidesztroll, a hozzászólása meg rá a bizonyíték.
Szóval, Magyarország nem egy biciklitároló, nem kéne érzelmi sérült tolvaj bűnözőkre bízni! De jön még kutyára dér...

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.23. 10:53:26

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:

Nevelj te halmozottan fogyatékos gyereket, barom!

De a saját kontódra, miután a lehetőséget megkaptad, hogy ne babázz a világra egy nyomorékot.

Netuddki. 2015.03.23. 10:59:46

@beszélő majom: Nem vagyok a barod. Balfasz fideszesek, fideszes balfaszok!

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.23. 11:07:48

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:

A biztos pártválasztók körében nemrég ezt a támogatottságot mérte az Ipsos:

Fidesz - 37%
Jobbik - 28%
-
MSZP - 19%
DK - 7%
Együtt - 1%
PM - 1%
-
Liberálisok - nem mérhető támogatottság

Biztos a Fidesz meg a Jobbik csinálja rosszul :DDD

hidroponi 2015.03.23. 11:10:33

@beszélő majom: te is tajgetosz pozitiv vagy idiota! csak te nem testileg vagy szellemileg vagy serult, hanem erzelmileg...

Netuddki. 2015.03.23. 11:15:18

@beszélő majom: Nem tudsz te semmit balfasz, tolvaj fideszes...

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.23. 11:16:50

@hidroponi:

A fogyatékos gyerekek megszületését éppen a leendő fogyatékos gyerekek ÉRDEKÉBEN kellene korlátozni.

Persze értem én, hogy a libsiknél nem életminőségre gyúrnak, hanem kilóra. Náluk egy 50 kilós testi-szellemi roncs ugyanannyit ér, mint egy 50 kilós atomfizikus.

Sir Galahad 2015.03.23. 11:33:41

A poszt szerzőjének igaza van: emelni kellene az ápolási díjon. Meg a béreken, meg a nyugdíjakon is, mert mind alacsony - és még sorolhatnám.

A poszt szerzője azt kéri, kapjanak családi adókedvezményt az érintettek. Nos, én nem tudok olyan rendelkezésről, ami a családi adókedvezményből kizárna bárkit is azért, mert a gyermeke fogyatékkal él, de ha van ilyen, kérem a szerzőt, idézze be. Ha valóban van, egyetértek a kérésével.

s.fefe 2015.03.23. 11:49:34

"kedves" beszélő majom: az én kisfiam is halmozottan sérült, Ő mások hibájából, pontosabban a Bajcsy Zsilinszky kórház szülészetén dolgozók miatt lett más.
Tartsa el a kórház? igen, ezen vagyunk, immáron 5. éve, és még messze a vége, mert ilyen Magyarország.
Fogyatékos? azért mert nem tud olyan baromságokat leírni és kimondani mint Te?
Milliószor többet ér mint Te. Az ég világon senkinek nem adnám oda, és hogy valaha Ő egy Magyarországi intézmény lakója legyen.... soha.
Nem kívánok rosszat, csak került legalább 1 napra az Ő helyébe, és menj el egy állami intézetbe, kórházba....

Pipas 2015.03.23. 12:08:39

"Nem kérnek sokat: minimálbért és családi adókedvezményt szeretnének."

Senki sem kér sokat, de mindenki kér valamit. Adjunk a halmozottan fogyatékos gyereket nevelőknek, a hajléktalanoknak, a munkanélkülieknek, nyilván a fogyatékkal élőknek, rokkantaknak, azoknak, akik elmaradott térségben laknak, öregek és magatehetetlenek... persze, adjunk.

És kitől vegyük el mindezt?

s.fefe 2015.03.23. 12:12:56

Nem boldogság fogyatékos gyermeket nevelni, erre senki nem vágyik, de ha az élet így hozza, akkor mindent meg kell azért tenni, hogy a gyermek boldog legyen az Ő kis életében. Ez egy bezárt világ amiben Ők élnek, és ahogy látod bontakozni, mosolyogni, kacagni a gyermeket, az minden bánatot elmulaszt.
Nehéz, veszedelmesen nehéz ez a helyzet, főleg úgy, hogy tényleg napról napra élnek a családok.
Nem a fogyatékos gyereket és családjaikat kéne bántani!!!

s.fefe 2015.03.23. 12:14:15

Pipas: komolyan nem is értem, hogyan lehet valaki ennyire szánalmasan ostoba.

s.fefe 2015.03.23. 12:16:24

Kitől vegyenek el? esetleg lehetne kezdeni a politikusok fizetéseivel. Nem hiszem, hogy olyan nagy szükség van pl annyi stadionra........

Pipas 2015.03.23. 12:24:46

@s.fefe: "komolyan nem is értem, hogyan lehet valaki ennyire szánalmasan ostoba."

Úgy konkrétan mi volt szánalmasan ostoba abban amit írtam? Naponta jelennek meg cikkek arról, hogy az államnak többet kellene adnia erre mag arra, de azt senki sem írja le, hogy honnan kellene elvenni a pénzt, amit ezekre adunk.

Mi ebben a kérdésben a "szánalmasan ostoba"? Gondolom az, hogy nem tetszik a kérdés.

Mérnork 2015.03.23. 12:45:24

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:
Baszki, ha kedves ferenced idején többet kaptak volna a fogyatékkal élők, akkor volna értelme ebbe is a fideszt keverned... Meg persze ha most a balfék banda kerülne hatalomra, akkor hirtelen megemelnék, ja, emlékszem még megyó "jóléti" rendszerváltására, meg lendvai mami 16k-s csekkjére a nyudíjasoknak, sikerült vele rendesen megpadlóztatni az országot.

Traktoros lány 2015.03.23. 14:21:06

@s.fefe:
""kedves" beszélő majom: az én kisfiam is halmozottan sérült"
"Fogyatékos? azért mert nem tud olyan baromságokat leírni és kimondani mint Te?
Milliószor többet ér mint Te."
Nana! Kicsit szerényebben!
Itt most általában a társadalomról (is) beszélünk. Majd kitermeli a nyugdíjamat?
A Igen;
B Nem.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.23. 14:32:22

@s.fefe:

"Fogyatékos? azért mert nem tud olyan baromságokat leírni és kimondani mint Te? Milliószor többet ér mint Te. "

Nos, akkor ne itt tessék sírni, meg kuncsorogni a segílykéért, hanem tessék megélni a gyermek által teremtett értékből, hiszen ő "milliószor" többet ér, mint egy adófizető felnőtt ember.

[c] 2015.03.23. 14:44:30

@beszélő majom: "Persze értem én, hogy a libsiknél nem életminőségre gyúrnak, hanem kilóra. "
Nem is tudom, ki szokott arról szövegelni, hogy minden élet érték, és az abortusz bűn.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.23. 15:11:45

@[c]:

"Nem is tudom, ki szokott arról szövegelni, hogy minden élet érték, és az abortusz bűn."

Én biztos nem szoktam.

Az EGÉSZSÉGES magzat életének az elvétele bűn.

A beteg magzatot hordó nő terhességének a megszakítása nem az, hiszen a beteg magzat "önerőből" egyébként se érné meg a felnőttkort, ha eljutna egyáltalán odáig, hogy megszülessen, és a születése után se halna meg pár napon, vagy héten belül.

Szerintem az nem bűn, hanem az anya életének és erőforrásainak a védelme, ha a modern orvostudomány előbb szelektál, mint ahogy a természet maga szelektálna.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.23. 15:16:19

@[c]:

Egyébként meg, ha már a libsik meg az értékek így szóba kerültek:

Maga a Liberális Bokros Apátok volt az, aki a "csomagja" bevezetésekor igen durván a KIEMELKEDŐ szellemi teljesítményt nyújtó adófizetők arcába vágta, hogy egy tudós, vagy egy művész munkája semmivel se ér többet a társadalom számára, mint egy fröccsöntő kisiparos munkája.

Ágnes Szalai 2015.03.23. 15:44:44

Beszélő majom, te egy érzelmi debil lehetsz! Én csak annyit írok BUMERÁNG! Amúgy lenne honnan adni a sérült gyermekek családjának! Nem kellene Stadion a két ballábas focistáknak! Úgyanis a mozgássérült gyermekek naponta többet edzenek mint a sportolók! Ők nem holmi kupáért vagy éremért küzdenek, hanem azért, hogy a saját életminőségük jobb legyen! Amúgy ezeknek a gyerekeknek a 80% a szülés közben sérül meg oxigénhiány miatt! "Te okoska!" Amúgy még nem kellene Felcsútra kisvasútat építeni! A képviselők ne halmozzanak fel maguknak milliárdokat! S még sorolhatnám a felesleges pénzherdálásokat, amiket sokkal fontosabb dolgokra lehetne költeni, mint pl az egészségügyre! A sérült gyermekek családjának nem 25000ft-ot kellene adni, amiből semmit sem lehet fedezni, hanem legalább a minimálbér összegét! Beszélő majom, NÁLAD NAGYOBB NYOMORÉK nem hiszem, hogy létezik! Lehet, hogy te tudsz menni, de a véleményeid alapján emberileg egy NYOMORÉK vagy!

eßemfaßom meg áll 2015.03.23. 15:50:15

@Ágnes Szalai:
"Adatlap
Ágnes Szalai 0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
2015.03.23. óta tag."

ezért már megérte beregisztrálnod

Morrancs 2015.03.23. 16:15:46

Én BÁRMELYIK halmozottan sérült gyereket boldogan lecserélnék erre a beszélő majomra. Őt kellett volna elvetetni még az anyaméhből, meg a többi hozzá hasonló érzéketlen férget, és ezerszer jobb hely lenne ez a világ.

Trackers 2015.03.23. 17:24:22

A gyermekek mesterséges úton történő megkárosítása az aranyokorát élné abban az esetben, ha ez megvalósítára kerülne.

Lehet letagadni a tényeket.
De vannak emeberek ma is, nem kevesen akik abból élnek, hogy gyereket gyártanak, lehetőleg minnél fogyatékosabbat.

És milyen fura, sikerül nekik.
Persze szigorúan hasbarugdosás és egyéb szándékosság nélkül. Egyszerűen a puszta véletlen műve hogy rekord számú sérült gyermek születik nálunk.
Gondolom.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.23. 17:25:11

@Ágnes Szalai:

"Amúgy lenne honnan adni a sérült gyermekek családjának!"

A társadalom NEM kompenzálhat mindenkit, akinek bármilyen családi tragédiája van.

Egyébként meg ne itt rinyáljatok, hogy "nem kérnek SOKAT". Rinyáljatok a jó édes Uniótoknál, hogy miért a negyede-ötöde a magyar munkás bére az uniós átlagnak. HUSZONÖT évvel azután, hogy megvolt a "rendszerváltás"!

Szemrebbenés nélkül néztétek végig az ország több évtizeden át (!) tartó leépítését, lerablását! Sőt, a liberális színe-java még asszisztált is hozzá!

Tetszettetek volna odacsapni a szorgos kis tolvajok kezére! Nem azon kell rinyálni, hogy a magyar adófizető a szánalmas bére után befizetett adójából erre is kéne, arra is kéne, meg amarra a kívánságra is jó volna!

"Nem kérnek sokat"

Hát ne kérjenek semennyit se! Magyarország egy lerabolt, kifosztott, szegény ország.

A libsik meg majd megtanulják, hogy ne azt nézzék, hogy mit oszthatnak szét a közösből, hanem azt nézzék, hogy mit tehetnek hozzá. Ebben kéne jeleskedni, nem az ígérgetésben, meg az osztogatásban.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.23. 17:30:54

@Morrancs:

"Őt kellett volna elvetetni még az anyaméhből"

Hát erről már lecsúsztál. De ha nem bírod elviselni a rideg valóságot, fogj egy kötelet és keress hozzá magadnak egy gerendát.

Liana Juhász 2015.03.23. 18:27:41

Azt felejtik el sokan, hogy mindenkinek áll a zászló. Itt nem csak a gyerekekről van szó, egyszerűen az ő szüleik mozdultak meg, hogy változás történjen. Senkitől nem venne el, hisz az adó mértéke ugyanannyi és ugyanúgy most sem szólhat bele az ember, hogy mire költi a kormány.
Ugyanakkor az meg egy sztereotípia, hogy eleve segélyekből élőknek ( fogalmazhatnék másképp) születik sérült gyereke. A legjobb családokban is előfordul és legtöbbször a születés után hónapokkal derül ki, hogy komoly a gond. Az egyébként jól kereső szülők egyike kiesik, amivel nem is az a gond, hogy nem lesz anyunak harmadik mercije, hanem az, hogy mivel szerencsére a legtöbb sérült gyerekből önellátó, sőt, társadalmilag is hasznos (értsd, fizetni fogja pl. a nemlétező nyugdíjad, mert dolgozni fog) felnőtt válhat, a szülők mindent elkövetnek, hogy így is legyen. Ezzel persze az állam is keményen visszaél.
Emiatt nem mernék bevállalni több gyereket, s nem tudom, hogy azzal tisztában vannak-e az emberek, de a speckó intézmények 3x-os fejkvótát kapnak a gyerekek után, így nem is értem, hogy adókedvezmény szempontjából miért nem számít otthon is 3 főnek.

Liana Juhász 2015.03.23. 18:28:57

Mernek*
Bocs, elírás.

gchg 2015.03.23. 18:55:12

@beszélő majom: Te is halmozottan sérült vagy: értelmileg, érzelmileg, általános műveltségben óriási lemaradásban vagy. Empátiában meg egy teáskanál szintjén állsz.

Tájékoztatásul: a legtöbb halmozottan sérült gyerek fogyatékosságait - csekély ismereteiddel ellentétben - terhesség alatt nem lehet felmérni, megítélni. Az ultrahangon nem látszik, hogy a gyerek vak is meg autista is, ugyebár. Amikor azonban felismerhető a baj, a szülők általában megszakítják a terhességet. A halmozottan sérült gyermekek többsége azonban szülés KÖZBEN vagy közvetlenül születés után sérül. Pl mert koraszülött. Vagy mert a szülészeten rutinból adagolják a lórúgásnyi oxitocint, hogy az orvos előbb leléphessen és odaérjen a teniszmeccsére, és a gyerek oxigénhiányt szenved a szülés gyorsításától. Sok esetben a sérülés ki sem derül a gyerek pár hónapos koráig, amikor a szülőknek feltűnik, hogy valami nincs rendben: a gyerek nem mosolyog, nem forog stb. Baleset is lehet az ok, úgy is kerülhet gyerek ilyen állapotba.

Sokat ismételt kijelentés, hogy egy emberről az árul el a legtöbbet, ahogy a nálánál gyengébbekkel: a kiszolgáltatottakkal, a betegekkel, a gyerekekkel, vagy akár a beosztottaival bánik. Ez emel ki bennünket az állatvilágból. Hát te megragadtál a hangyák szintjén. Gratulálok.

gchg 2015.03.23. 18:56:47

@beszélő majom: Az orvost is az adófizetők pénzéből tartja el az állam, csak szólok. Jártál te iskolába?

Morrancs 2015.03.23. 18:59:16

@beszélő majom: A rideg valóságot sokkal jobban viselem, mint te, öregem. De attól, hogy elviselem, még nem kell vele egyetértenem.
A helyzet az, hogy valami rohadtul nem sikerült az életedben, és most keresned kell egy bűnbakot, hogy mért nem jön annyi lé, amennyit szeretnél, és mivel valami erősebb csoportba nem mersz belekötni, így maradnak az elesettek. Egy gyáva féreg vagy.

gchg 2015.03.23. 19:02:24

@Pipas: Magyarországon népszokás az adóelkerülés. Ha mindenki befizetné az adókat, lenne pénz mindenre. Nézd meg, hány ügyvéd van bejelentve minimálbérre, és hány cég nyereséges.de azt bezzeg elvárják, hogy az állam működjön, hogy az orvosnál ne kelljen várni, ne legyenek várólisták, legyen földhivatal, rendőrség, bíróság, önkormányzat, szocpol, és persze mindez ingyen... ha-ha. Ahhoz előbb be kellene adni a közösbe, nem csak kivenni belőle.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.23. 19:05:48

@gchg:

El vagy tévedve, kincsem! Aki rászorul valamire, az köszönje meg, amit kap, és ne követelőzzön.

Az orvgost meg nem "eltartja" az állam, hanem igénybe veszi a tudását és a munkaidejét, aminek az ellenértéke az orvos munkabére.

Vagy téged talán "eltart" a munkáltatód? Nem azért kapod a pénzedet, mert adsz valamit érte?

gchg 2015.03.23. 19:12:31

@beszélő majom: na és a munkabért honnan kaparja elő az állam? Nemde azokból az adóforintokból, amiket az adózók fizetne be...

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.23. 19:22:58

@gchg:

"na és a munkabért honnan kaparja elő az állam? Nemde azokból az adóforintokból, amiket az adózók fizetne be..."

Ettől még baromságot írtál arról, hogy "eltartja" az állam.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.23. 19:24:51

@Morrancs:

"Egy gyáva féreg vagy."

Neked meg jót tenne egy vibri, mert feszültnek tűnsz.

gchg 2015.03.23. 19:26:01

@beszélő majom: jaj, eszem azt azt a szőrszálhasogató szívedet! Ettől még egy orángután is humánusabb nálad.

M.Panka 2015.03.23. 19:28:21

@beszélő majom: Arra nem gondolsz drága, ha holnap elüt a villamos , te is NYOMORÉK LESZEL? És akkor majd kuncsoroghatsz te is az EGÉSZSÉGES , dolgozó, felnőtt emberek adóforintjaiért? De nem kell ahhoz villamos, elég hozzá egy agyvérzés! Ki vagy te, az ATYAÚRISTEN? Vigyázz, az élet csupa meglepetés , és csak szólók, fentről osztják a lapokat! (Ezt vedd építő jellegű kritikának!) Gondolkozzál!....JAAA!!! bocs, nincs mivel!

Ágnes Szalai 2015.03.23. 19:51:17

Hát igen ez a beszélő majom sokat beszél, de nem gondolkodik, mert nincs mivel! Nem jut el az agyáig, hogy az egészség az egy állapot! Nem tudhatja, hogy mit hoz számára a holnap, s hogy ő nem kerül -e valaha olyan helyzetbe, hogy mozgáskorlátozott lesz! Borzalmas ember lehet! Érzelmileg egy 0!!!

Morrancs 2015.03.23. 20:44:03

@beszélő majom: Ó, igen, ez a gyáva, de hatalmat áhító hímsoviniszta bunkók egyetlen válasza arra, hogy egy nő esetleg ellentmond neki. Mert azt hiszik, hogy ők a teremtés koronái, és csak az a nő lehet boldog, akibe ők nagy kegyesen belehelyezik az aranyvesszejüket. Az élet nem csak a szexről szól, és egy kielégült nő is bőven felháborodhat az olyan vadbarmokon, amilyen te vagy.

Kata Ittzésné Kövendi 2015.03.23. 23:03:06

Soha nem szóltam hozzá ilyen színvonalú (színvonaltalan) vitához. Nem is értem, hogy lehet politikát vinni ebbe a témába. Most regisztráltam ide, hogy elmondjam, van nekem is fogyatékos gyermekem. Életében nem tudott járni egy lépést sem. A "tisztelt" kommentelők biztos elvetették volna (bár a várandósság alatt nem tudtuk, hogy nem lesz egészséges), de legalábbis ledobták volna a Taigetoszról, ha már megszületett.
Kérdezem ezeket a zsigeri gyűlölettől fűtött hozzászólókat: ők mit tettek azért, hogy ez az ország a tisztességes adófizetők országa legyen, ahol jut még azokra is, akik rászorulnak?
Kérdem továbbá, hogy hány diplomát szedtek össze életükben ezek az urak, akik annyira ágálnak a fogyatékosok ellen (épp most volt a Down-kórosok világnapja, s a Facebook tele volt vele, mennyi szeretetet és jót tudnak adni ezek a gyerekek/felnőttek)? Az én fiamnak három diplomája van, teljes állásban dolgozik, nem tartatja el magát senkivel. Meg tudná ezt tenni, kedves kommentelő úgy, hogy csak jobb kézzel tud számítógépet használni, kézzel írni nem, s az öltözködés, fürdés, közlekedés, stb. mind 3-5-ször annyi időt vesz el, mint önnek, aki "normális"? Ön "normális"? (Önt írok, bár többen vannak, de a gyomrom nem bírta, hogy elolvassam az összes hozzászólást.)
És mi történik, ha ön beleugrik a medencébe és gerincsérült lesz? Vagy közlekedési balesetben sérül? Vagy agyvérzést kap (a gyűlöletre vigyázzon, attól lehet!), s nem sikerül újra megtanulnia járni és/vagy beszélni? Tegyék ki az utcára? Bármelyikünkkel vagy családtagjainkkal megtörténhet, hogy segítségre, támaszra szorulunk - s nemcsak a család, a társadalom is nyújt segítő kezet. Ott, ahol emberek élnek. Jó lenne, ha ön, önök is megpróbálnának - szimbolikusan - két lábra állni és emberként funkcionálni.

Monika Vass Molnar 2015.03.24. 00:54:32

Beszélő majom!
A neved mindent elàrul,minősìt,önmagàért beszél!

Mummika 2015.03.24. 07:49:33

@beszélő majom: "Halmozottan sérült gyerekeket nem lenne szabad megszülni."
Nekem egy teljesen normális terhességet követően egy komplikált szülés miatt van egy halmozottan sérült gyerekem. Most akkor??????? Te nagyon idióta. Valószínűleg fogalmad sincs az egész szülésről-születésről csak osztod az "észt".

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.24. 09:23:16

@Kata Ittzésné Kövendi:

"Kérdezem ezeket a zsigeri gyűlölettől fűtött hozzászólókat: ők mit tettek azért, hogy ez az ország a tisztességes adófizetők országa legyen, ahol jut még azokra is, akik rászorulnak?"

1. Magyarország SZEGÉNY ország, nem jut mindenre. Vannak fontossági sorrendek. A fogyatékos gyerekek KIEMELT támogatásánál pedig vannak a társadalom szempontjából fontosabb tennivalók is.

2. Ha a fogyatékos gyerekeket nevelő szülőnek MINIMÁLBÉR járna, biztosítással, nyugdíjjal, akkor a VALÓDI minimálbéresek - akik napi 8-10 órát dolgoznak a bérükért, PLUSZ háztartást vezetnek, gyerekeket nevelnek, - joggal háborodnának fel.

3. Lehet, hogy a fogyatékos gyereket nevelő anya számára a fogyatékos gyereke az ő beszűkült világának a közepe, a mindennél drágább kincse. Egy idegen számára viszont a fogyatékos gyerek semmilyen érzelmi töltettel nem bír. A kívülálló döntéshozó számára ez a gyerek csak egy soha meg nem térülő kiadás, egy kiadásnövelő tétel.

4. A magyar társadalom a LEHETŐSÉGEIHEZ képest támogatja a fogyatékos gyerekeket. Az anya számára a gondozás minimálbéres állásként való elismerése, a minimálbér kifizetése, a nyugdíj- és egyéb járulékok befizetése MEGHALADJA a társadalom jelenlegi teherviselő képességét.

5. Aki a fogyatékosok kérdését POLITIKAI hecckampány generálásához használja fel, az számoljon azzal, hogy az álszent és képmutató udvariaskodás, meg a színlelt együttérzés mellé a nyers, durva, csomagolatlan véleményeket is lecsapja elé az asztalra valaki.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.24. 09:25:40

@Mummika: @Monika Vass Molnar: @Morrancs: @Ágnes Szalai: @M.Panka: @gchg:

A baromfiudvarból kiszűrődő rikácsolásra nem kívánok érdemben reagálni.

gchg 2015.03.24. 09:42:05

@beszélő majom: idióta. Magadat minősíted, elég csak "megszólalnod". Senkinek nem kell hozzátennie semmit. ;)

Kívánom neked, hogy kerülj olyan helyzetbe, amit most elítélsz. Tudd meg, milyen segítséggel, fogyatékkal élni, ápolási segélyből tengődni. Tanulj emberséget, empátiát, együttérzést. Legyen több eszed, mint most.

Morrancs 2015.03.24. 10:20:17

A helyzet az, hogy amit majom ide beír, azért én simán börtönbe zárnám. De ez a rohadt dög nyilván csak neten mer ilyen rohadtul mocskosan aljasan megnyilvánulni. A való életben az ismerősei nem tudják róla, hogy milyen alja ember. Ott nem meri kinyitnia száját, és ezért a netet fröcsögi tele ezzel a szeméttel.

Gróf Róbertné 2015.03.24. 12:36:28

@beszélő majom: Te tényleg egy majom vagy,sőt annál is rosszabb.Nekem van egy autista fiam,de több esze van mint a családodnak együtt véve.Ja és ez nem szűrhető ki terhesség alatt.Te valami degenerált gyökér vagy.
süti beállítások módosítása